Tuesday, February 8, 2011

Setia Itu Perlu

Assalamualaikum semua...

Hai kowang, da lame suda aku tak update blog, ade la dalam tiga ari kowt,haha. Busy punye pasalkan,keje makin bertimbun, adatla student, betul tak?? Anyway, dikesempatan yang ada nie aku mau story something and muntahkan segala idea aku di sini. Sesuailah kan pada waktu yang sunyi dan hening nie, aku macam nak cerita sikit kat kowang pasal kesetiaan dalam perhubungan. Mungkin korang pikir aku nie sentimental value punye orangkan, haha takdelah emo mane weh, just kat sini aku boleh luah and ceritakan ape yang berlaku di sekeliling aku, bukan untuk orang lain tapi untuk kowang jugakkan, hihi. Okeh aku start cite yea, kebelakangan nie aku dikejutkan dengan berita-berita tentang putus cinta among my friends, sadis ati aku dengar (kat dalam hati, aku mintak dijauhkan dengan benda-benda yang macam nie~sayang sama buah hati kita, haha :P~). By the way, nak buat macam manekan, hati seseorang manusia tu kita tak boleh baca meski pon orang yang kita cintai, yang hanya mampu memahami adalah Maha pencipta jer,kita as manusia biasa takde kelebihan yang sebegitu. Dalam soal cinta memang banyak ceritanya, macam2 jenis emosi yang ade, sampaikan orang putus sana putus sini bila terlampau ikotkan emosi. Bagi lelaki sepatutnye you all rendahkan ego dalam hati tu dan bagi perempuan cube elakkan emosi yang overdose (kadang-kadang hubungan tu tak bertahan disebabkan benda-benda macam nie). And sometime kite perlu tahu, cinta yang sejati tu datangnya cuma sekali je, nak percaya??Yup mungkin perlu percaya, b'coz walaupon ade cinta yang lain datang selepas itu, mungkin setia tu da tak same dan kadang-kadang lumrah kita sebagai insan biasa nie yang suke sangat  mencari kesempurnaan. And aku penah sangat kowt alami benda yang cam gini, disebabkan terlalu mencari kesempurnaanla aku ditinggalkan dan kerana mencari kesempurnaan jugak la aku tinggalkan. Cukupla sekadar mempercayai, memahami, iklas dan menyintai seseorang tu sepenuh hati. Tapi kalau takde menda alah nie semua pun tak ape kowt..sebabnye....'hanya setia yang paling bermakna', dari setia baru timbulnya cinta,sayang,kejujuran dan keiklasan tu sume, so tunjang dalam sesuatu hubungan tu yang paling adalah setia. sayang sayang pon tapi lau tak setia wat pe weh, buang masa aje, huhu. So be loyal to your patner okay :P
Malam da larut, typing aku pun makin mengarut, law tido lambat alamatnya pagi sok muke berkerut, so marilah kita tido dengan bantal dan selimut..




ps: Haha, boley pulak wujud rangkap pantun kat sini, anyway see you soon guys.. remember ya 'just loyal' :P


No comments:

Post a Comment