Tuesday, February 1, 2011

True Friend

Ape tu KAWAN?? kawan adalah someone yang sentiasa ada di mana-mana dan boleh kite jumpe dan temui tak kire mase dan ketika, tapi kawan juge boleh hilang dengan begitu sahaja dan datang balik walaupon tak dipanggil (just pandangan akula)..but SAHABAT ni lain banyak dari perkataan kawan td, b'coz sahabat adalah kategori kelompok kedua orang yang paling kite sayang selepas family kite..(adakah benar...terpulang kepada korang yang membaca)...dari pengalaman aku...sahabat yang aku kenal, owez disisi aku tak kire susah atau senang, tak kire time aku lapar atau kenyang, tak kire time aku nanges atau tengah gelak sakan...diorang always ade untuk aku...dan sahabat jugak "someone yang takkan mengumpat@mengata@mencaci diri kite "..... macam mane nak tau kite adalah sahabat sejati..MUHASABAHLAH DIRI... 





Adakalanya di dalam berkawan dan bersahabat banyak perkara yang kite akan tersinggung and kecik hati (padahal hati adalah organ yang paling besar dalam badan kite)... tapi camne nak wat?? just let it go..macam air yang mengalir tu...biarkan rase sakit hati tu hilang dengan sendiri, jangan pulak ko gi cari orang lain pastu duk ngumpat pasal sahabat ko yang wat ko sakit hati tadi..aish..memang benda nie usually happened la kan...lagi x elok kalau kite duk exposed rase sakit hati tu kat public (contohnye macam facebook) dah terang2 orang boleh nampak....tol tak..kalau kite rase orang yang wat sakit hati tu adalah sahabat kite..maafkan ajelah (sedangkan nabi pon amponkan ummat)apetah lagi kite manusia biasa ni kan... belajar memaafkan mereka..mungkin dari situ Allah terbitkan rasa sayang yang mencurah2 antara kite dan sahabat2 kite...





Marilah kite same2 mencari kemanisan bersahabat(ade gaye ustazah bahyah x aku?haha..ok seriuos) ermm.. aku nak nasihatkan kat sini..jagelah hati sahabat kite elok2 yea..adekale nye bergurau itu bagus tapi kalau da melampau sangat mau berjurai air mate kalau gurau tu tak kene pada tempatnya..kan kan kan... kadang2 manusia ni..selalu nak orang bagi perhatian kat die..mmg betul...'sharing is caring' tetapi kite harus ingat... setiap manusia tu perlukan mase dan ruang untuk diri mereka sendiri...jangan pulak kawan ko duk diam tu ko kate die xnak kawan ngan ko...(aish jangan emo xelok)..nanti lain plak jadinye kan..okla..sampai sini aje lah ye entry aku.... papai...see you soon..




 ps: Kasih sahabat hingga ke syurga... 

No comments:

Post a Comment