Tuesday, May 3, 2011

My dream

Assalamualaikum semua,
Hai yiuuu all, hehe. I'm wondering, apakah yang manusia-manusia sekalian buat  di petang-petang buta yang panas terik nie ye, tidurkah anda atau ulang kajikah anda atau...ah apa-apa jelah.. ayat pendahuluan tak payah nak berkias bagai okey. Now, i just wanna share about my dream, bahasa senangnye ialah 'Impian'. So, everybody pasti ade sesuatu yang diingini dan perlu dicapai sehinggalah kita dapat apa yang kita nak tu kan, Okeylah, sorry hadirin sekalian, ayat dah makin memeningkan sebenarnya.haha. Ignore jelah kan, malas nak layan. Actualy aku ada dua impian, dan mesti aku capai sampai jaya, kaw taw tak, aku tak kire, kalau aku kata aku nak tu, aku nak lah, kaw tak paham bahasa ke? eh emo tak masal pulak kan.

First, nie mestila impian yang short-term punya, dan aku perlu dapatkan benda nie dalam masa yang terdekat, sebab dah gian nak mati, da nama pon short kan, so kenelah dapatkan jugak. Argh! kalau boleh aku dapatkan sekarang da lama aku dapatkan kaw.haha. Okey, mesti korang tertanya-tanyakan pekebenda lah yang pompan nie duduk syok sendiri dari tadi lagi. Erm pebende alah la yang aku addicted sangat tu kan, actualy... i nak nie...boleh tak you kasik?haha..

                                    
Hah, sape nak kasik kaw aina oi, kaw ingat nie 1000 rupiah ke, hehe. Argh!! aku memang geram tahap gaban nengok benda hitam nie, suka hatilah kan korang nak kata apa, cikai pon cikailah, yang penting aku kene dapatkan. Walau aku taw generally budak-budak sekarang memang sudah mempunyai benda alah nie. Ya Allah kaw kabulkan lah impian hambamu ini :). Siapa tak bernanah wei, kebanyak kawan-kawan blog aku, bile enter je page diorang, peh, tok sah kaw nak bebel tulis panjang-panjang, cukup dengan gambar-gambar yang diorang amik sudah menggambarkan jalan cerita yang diorang nak sampaikan, memang mengagumkan. Wah ayat aku, kaw tengok, hiperbola sungguh. Dah cerita benda yang aku suke kan, sampai esok pon tak abih lagi aku rasa.

Yeah, you know, aku memang dah lama aim camera DSLR nie. Bagi yang tak pernah tengok, camera nie dari jenama Nikon model D3100, takdelah baru sangat kat market Mesia, since dari last year tak silap aku. Minat aku datang sepanjang aku blog walk jugak, aku memang sangat-sangat suke tengok blogger yang yang berbakat besar dalam bidang photography nie. Pics yang diorang snap memang sangat-sangat cantik. So, dari situlah aku berazam, nakkan camera nie. Walau pon jati diri dia agak mahal, tapi bagi aku memang berbaloi sangat. Aku dapat bayangkan indahnya hidup aku selepas memilikinya. Haha, ayat aku memang terlampau mengada-ngada, rasa nak je lempang diri sendiri.

Then, aku still tengah survey harga, tapi actualy harga die lebih kurang je dekat semua kedai, yang membezakan quality lense dan lain-lain bagai yang memang aku tak reti nak mention, hehe. Aku tengok member-member yang ada camera nie, alahai dengki giler nak mampos aku dengan diorang, walhal aku tau sifat dengki itu adalah salah satu dari sifat mazmumah, dah tu nak buat macan mana kan, dah aku addicted sangat, sapa suruh, haha. Okey aku dah start berangan, akan aku tepek gambar-gambar cantik kat belog aku nie, yiiiiihaaaa!!! Dihiasi dengan model-model yang anggun a.k.a Aina Batrisya herself,  kahkahkah. Ow, yieeww look awesome , ahakz. Giler jakun dah aku. Okey lah, we stop here guys,and see ya soon :)



                                              

No comments:

Post a Comment