Sunday, May 1, 2011

Tengah Final Exam

Assalamualaikom:)
Hai awak-awak semua, harap awak semua sihat yea disamping buku-buku dan nota-notan yang tercinta...hihi..sebenarnye ayat tu aku nak tujukan untuk diri sendiri, weee. Okey, sekarang dah final season kat USIM nie taw...same goes with another IPTA's kowt, tapi ade jugak yang da abih final exam macam UIA and UKM, if i not mistaken lah, sebab time study week ade jugak aku berhijrah sehari dua, study di perpustakaan UKM, time-time tu jugaklah boley terjejak kaseh dengan kawan-kawan lame aku..hehe... see kawan-kawan yang di merata-rata tempat nie bagus taw...banyak informasi beerguna yang kita boleh share :P

Baiklah, straight to da point dude, kalau time final macam nie ape yang korang buat yea kawan-kawan.. hah, abaikan pasal diri aku nie, sempat lagi nak create entry time-time darurat macam nie kan..haha, peribliskan semua tue yea..actualy, aku sukakan time final yang banyak sangat gap. So dari sini most of students ade banyak masa untuk ulang kaji is'nt? tapi ade jugakkan keburukannya, salah satu lah kan, orang macan aku nie, lagi banyak masa diberi lagi banyak masalah aku spent untuk main-main, tweet sana, tweet sini, yang paling suke dibuatnye buka 'muka buku',haha. isi buku?? haram kejadah aku nak buka...so, terpulanglah kan, lain orang lain caranya, betul x?

Yaa,aku setuju dengan korang, (hihi tetibe aje aku nie). Actualy, aku memang last minute person la senang cite, memang tak reti bahasa lau diri aku nie nak study and focus awal-awalkan.. memang sumpah rr lepas-lepas tu aku lupa ape yang aku baca. Okey bagi adik-adik yang baca blog akak nie, jangan ikot yee, tak elok kaw taw tak..haha. Then ade setengah orang memang tak payah ngadap pape, tapi dalam otak dan minda dia penuh isi, memang tak heranlah kan kalau kaw nak melantak tidow 25jam sehari pon, Allah dah bagi kelebihan, so die dapatla faedahnya, tak gitu kawan-kawan... tapi still bagi orang yang last minute macam aku nie memang haram lah tak dapat jawab kalau aku tak study, satu input pon memang takde, esok luse aku goreng je ape yang aku taw, bukan jawab ape yang ditanya..hah,kan tak elok macam tu kawan-kawan.

On top of that, member aku penah cakap, "Kalau engkaw tak usaha, Allah pon tak nak tolong", memang betul pon kan, cube lah korang terai buat experimen, satu paper ko ngadap buku sampai jahanam lah buku ko tu senang cite, then satu paper lagi, ko tak ngadap apa-apa, compare kan resultnye, ade beza tak?? haha sudah terang lagikan bersuluh adik-adik, pepatah arab pon ade kata, bukan aku kata, 'Man jadda wa jadda, man zaro'a, hasola' meaning- barang siapa yang berusaha, kejayaanlah buat dirinya, dan barang siapa yang bercucuk tanam, maka kepadanya jugalah hasilnya. pepatah omputih pon jugak yang cakap, where there is a will, there is a way, see boleh dikatakan, semua bangsa kat dunia ni telah terapkan nilai-nilai murni untuk kita bersikap lebih rajin, dan sentiasa memperbaiki diri ke arah yang lebih baik.

Jadi bagi sesiapa-siapa yang selalu berkawan dengan sifat malas nie, cuba pujuk diri okey, tarbiyahkan diri, jangan malas-malas taw, pesanan nie jugak buat diri aku yang memang sedia malas nie, ngee~~  belajo rerajin, kalau dapat four flat pon lagi bagus, nanti aku buat sekali rumah flat tuk engkaw,haha.. okeylah sahabat-sahabatku sekalian, setakat ini dahulu entry kali ini yang beta mampu coretkan, anytime kalau beta ada idea mau tulis entry, maknenye ade lah tu yee..okey, renung-renungkan dan selamat beramal :) wassalammu alaik.


                         -usaha tangga kejayaan, best of luck my dearest freinds-

No comments:

Post a Comment