Wednesday, May 4, 2011

Percutian Idaman?

Assalamualaikom,
Owrait, sekarang mau buke cerita tentang percutian idaman pulak, ari tu aku da buat entry berkenaan, gadget idaman kan. Tak sudah-sudah dengan idaman kan. Biar lantak, Ini Aina Batrisya, modern mak jenin owkeh!! Ahakz. Disebabkan terlalu banyak Allah ciptakan tempat-tempat menarik di alam persinggahan ni, maka tak salah jika kita berziarah ke tempat-tampat tersebut, sambil mengagumi ciptaan-Nya kan, pahala dapat, pengalaman pon dapat. So, kebanyakan tempat-tempat yang biasa dikunjungi manusia sejagat ada macam-macam jenis, bermula dari bandar-bandar bersejarah, kepulauan, modern city hinggalah...hinggalah...hinggalah erm apa ye perkataan nak isi nie?ah, kowang buat ayat sendiriklah kan. Banyak sangat kowt tempat-tempat menarik kat dunia nie, tak menang tangan la pulak aku nak state kesemuanyakan.

Owh yea, pada pendapat korang, korang lebey prefer tempat yang macam mana untuk family vacation dan yang sewaktu dengannya? aku taw, aku taw.. mesti korang pon setuju dengan aku punye suggestionkan.. ah'haa..penah dengar Krabi Island tak? better asking Mr Google, memamg kompem straigh to da point jawapan yang dia kasik nanti, haha. Okey, pulau krabi nia actualy terletak di kepulauan negara Thailand, tapi dekat je kowt dengan tanah Mesia nie.. Sekangkang kera jela dengan kelantan tu. Tak jauh mana, tak perlu lah sampai nak spent RM6k untuk tiket flight je kan, tu dah macam nak pegi UK dah. Kalau korang nak taw, tempat nie sangat-sangat cantik, dan sangat-sangat bersih, tak tercemar ops, belum tercemar lagi dengan destruction by human behave. Sebab apa belum, yela kan selagi tak musnah semua habitat yang cantik nie selagi tu la status dia "belum tercemar".Argh manusia tak pernah sedar pon yang mereka-mereka tu melakukan kemusnahan kan. Aish, bebel plak minah nie kan, ehehehe.

Okey, berbalik kepada percutian idaman aku nie kan, aku memang akan ke sana suatu hari nanti taw, nak angkut satu femili aku, uish bestnyee...(start da la berangan tu kan) :) then time tu dah ada sahabat baru yang selalu bergayut kat batang leher aku ni..haha..syok syok syok... yang idaman-idaman nie cepat la kaw jadik kenyataan.. excited aku nie dah ter'overdose kaw taw tak...haha...okey lah awak cume, kite berundur diri dahulu yea..papai cayunk-cayunk sekalian...semoga hari esok lebey baik dari hari ini..amin & wassalam.

                                                ~tersangatlah kebiruan lautnya~

        ~ah, sweet bukan jika ada sang kekasih mendayung bersama ku ahakz~

~woohho, melepak giler pantai die~
 Argh, bewitched by that.

1 comment: